Головна Інфоцентр Наші контакти
separator
Buderus
Новини Навіщо котлу дизайн? Секрети створення лінійки Buderus Titanium

Навіщо котлу дизайн? Секрети створення лінійки Buderus Titanium

Кажуть, що їжа повинна милувати око. За цією простою фразою ховається глибока думка: будь-який продукт повинен не тільки справно виконувати свої функції, але й приносити естетичне задоволення, відрізнятися якісним дизайном. З кожним роком цей підхід проникає в усі нові сфери. Не став винятком і ринок опалювального обладнання для будинку.

«Дизайнери повинні приймати участь в розробці нового продукту з самого початку», - стверджує 48-річний Фабіан Кольман (Fabian Kollmann), інженер-розробник компанії Bosch Thermotechnik, Німеччина. І це не пусті слова. Кольман, який закінчив престижну Академію мистецтв в Штутгарті за фахом «Проектування промислових продуктів», зіграв ключову роль в розробці інноваційної лінійки опалювального обладнання Buderus Titanium. «Дизайнери - це не райські птахи, які ховаються від реальності у вежі зі слонової кістки і малюють щось високохудожнє для самих себе. Це, навпаки, фахівці, здатні зробити цінний внесок у розвиток бізнесу », -підкреслює він.
Позиція Фабіана Кольмана близька і Маркусу Моттшеллеру (Markus Mottscheller), дизайнеру промислового обладнання, запрошеного з агентства. З 2008 року він працює в титулованому бюро designaffairs, яке також брало участь в розробці нової лінійки опалювального обладнання Buderus. На його думку, дизайнер повинен бути не заклятим суперником інженера, а повноправним партнером, ідейним натхненником і помічником. «Дизайнери мають іншу думку, мають принципово інше сприйняття. Вони адвокати кінцевих користувачів, які думають, в першу чергу, не про технічну сторону питання, а про користувача продукту і його потреби», - повідомляє він.
Дизайн і функціональність
При розробці продуктів Buderus Titanium дизайнери та інженери-розробники повинні були взяти до уваги не тільки зовнішній вигляд і зручність використання, а й такий важливий критерій, як взаємозамінність. З'єднання, кріплення і інші компоненти повинні були дозволяти легко замінити старий прилад на новий. Процес пошуку рішення зайняв досить тривалий час. Фабіан Кольман з гордістю показує майже два десятка креслень, прикріплених до великого стенду. І це лише мала частина виконаної роботи! Тут Кольману дуже знадобилися знання в сфері машинобудування, отримані в Університеті Карлсруе, який він закінчив перед тим, як зануритися в світ дизайну. Подібна «двомовність» в сучасному промисловому дизайні вкрай цінна.
Поринемо у процес розробки: створення дизайн-проекту, зазвичай, розподіляється на кілька етапів. На першому етапі формулюються рамкові умови. Далі визначається набір ключових ідей, які потім формують ядро проекту. Різні стильові рішення фіксуються за допомогою, так званих, «дошок настрою» (mood boards), або колажів, які допомагають дизайнеру зафіксувати образ того чи іншого рішення. На основі цих напрацювань формуються перші ескізи моделей. На більш пізніх стадіях проекту експерти опрацьовують рішення в найдрібніших деталях, створюють тривимірні моделі продукту, фіналізують колірні рішення, текстури, написи, алгоритми взаємодії споживача з продуктом.
Як приклад, візьмемо дизайнерське рішення передньої панелі нових котлів Buderus Titanium. «Така панель повинна показати споживачеві високу якість технічної начинки котла», - коментує Фабіан Кольман (Fabian Kollmann), інженер-розробник компанії Bosch Thermotechnik, Німеччина. Крім того, опалювальна техніка все частіше проникає в житловий простір і в свідомості споживача починає порівнюватися з іншою побутовою і кухонною технікою. Скло відкриває можливості абсолютно нових варіантів дизайну і способів взаємодії людини і продукту.
Одними з основних цілей, які переслідувалися при створенні лінійки обладнання в DNA дизайні були створення продукту у світі термотехніки, що стане не тільки технологічно досконалим, але і буде мати привабливий дизайн. Спроба домогтися технологічної досконалості, застосовуючи модульну концепцію при створенні котла, увінчалася успіхом. Суть її полягає в тому, що при розробці застосовується як можна більше компонентів-модулів, які можна було б використовувати в якомога більшій кількості продуктів. Цей прийом знижує витрати на виробництво продукту і призводить до уніфікації виробничого процесу. Даний підхід дуже часто використовується в автомобільній промисловості і приносить непогані результати. Крім того, модульна конструкція досить зручна для інсталяторів і сервісних фахівців, за рахунок своєї структурованості і стандартизованості. Доступ, у такій конструкції, відкритий майже до всіх компонентів, що полегшує процес монтажу та сервісного обслуговування. В котлах лінійки DNA також передбачено наявність системи дистанційного керування, що також можуть бути використані для виявлення несправностей.
Підтримка при виході на ринок
Після підготовки дизайн-проекту відразу ж починається робота з формування стратегії просування. «У процесі розробки дизайну виникає величезна кількість думок і ідей, які наділяють продукцію душею, розповідають цікаві історії та можуть виявитися цінними при комунікації зі споживачем під час виведення продуктів на ринок», - підкреслює Фабіан Кольман (Fabian Kollmann). Стратегія просування формується відразу для всієї лінійки продукції.
Думки споживачів: «Цей дизайн не можна назвати пересічним»
«Зовнішній вигляд пристрою досить привабливий. Побачивши його вперше, я, навіть, не подумав, що це газовий котел. Більше схоже на холодильник. Цей дизайн можна назвати яким завгодно, тільки не пересічним. Завдяки передній панелі в стилі хай-тек і неординарному зовнішньому вигляду такий котел шкода ховати в підвалі. Також, крім дизайну, мене вразило використання сенсорного екрану, це абсолютно новаторська ідея. В цілому, до сьогоднішнього дня, мій газовий котел особливо не цікавив мене. Те, що я бачу, - досконало інший пристрій. Його можна і з друзями обговорити», - коментують покупці.
Важливість для компанії
Створення продуктів з унікальним DNA дизайном не поодинокий випадок, а частина стратегії розвитку дивізіону на найближчі кілька років. В цілому даний проект спрямований не тільки на виробництво товарів з привабливим дизайном, але і на скорочення витрат на виробництво продукції, шляхом застосування модульного підходу у виробництві та проектуванні продуктів. В даний момент в компанії ведеться ціла серія DNA проектів починаючи від настінних котлів і закінчуючи камінами.